mandag den 3. december 2012

Gratis Gigabytes til billeder hos Blogger

Karsten beskriver på sin blog Grønne Nedslag hvordan man skaffer sig ekstra plads til billeder på bloggen når man har "ramt loftet" og ikke kan lægge flere billeder ind:

Jamen, som lovet til de mange der har spurgt, så er her den totalt udførlige vejledning til gratis lagerplads hos Blogger.
Så, lad os lige sige at du er ved at skrive et nyt indlæg og vil gerne have et billede ind, sådan gør du:

  1. På siden du står i er der en sort linie aller øverst (med en masse Google funktioner). Yderst til venstre på den linie er der et +efterfulgt af dit navn. Det trykker du på og din Google+ side åbner pænt i et nyt vindue.
  2. Du går ind på denne side, yderst til venstre er der et link til Fotos. det trykker du på.
  3. Oppe til højre finder du nu "upload nye fotos" den trykker du på.
  4. Der kommer nu et upload felt. Du kan nu vælge at enten trække billeder ind i det felt eller at søge på din PCer og finde det ønskede billede.
  5. G+ foreslår et albumnavn (datoen) men det ændrer du let, hvis du vil.
  6. Efter upload får du så muligheden for at "dele" billedet (på din G+ profil) her kan du bare trykke annuller, billedet er stadig uploadet.
  7. Så tilbage til siden, hvor du skriver indlægget.
  8. Tryk på "indsæt billede" (som du plejer)
  9. Vælg nu "fra picasa webalbum" her ligger billedet, og du vælger det.

6 kommentarer:

  1. Hej Berit.
    Jeg vil gerne spørge hvilket format en video skal have for at kunne lægges på bloggen, har ikke kunnet finde noget om det. Har en video som jeg har lagt på min gruppe på face book og vil så gerne have den på bloggen også, men det kan jeg ikke. Jeg har bloggen Fru Pedersens have. og face book gruppen Fru Pedersens have. Mange hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har endnu ikke selv forsøgt mig med video på min haveblog - men måske kan andre læsere hjælpe dig.

      Slet
    2. Hej Berit og Anette
      Nej FB og google er ikke altid gode venner, Du kan vælge at uploade direkte - der er en "indsæt video" knap ved siden af "indsæt billede" knappen, på den side du skriver dine indlæg i. Her kan der uploades direkte, men mange (dalby bla) lægger først videoen på youtube og henter den så herfra (det gøres i samme vindue). Smart fordi videoer fylder og så undgår man bloggers hårde 1gb grænse.

      Slet
  2. Hej Berit Jeg har læst en kommentar af dig på en blog, hvor du skriver omkring fjernelse af spøgelseskoder. Jeg har ledt i bloghjælp, men ikke kunne finde det . kan du guide mig i korrekt retning? På forhånd mange tak. mvh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det er denne du har brug for:

      http://bloghjlp.blogspot.dk/2012/02/afmelde-bogstavkode.html

      Slet
    2. Tusinde tak for hjælpen, jeg har nu fulgt vejledningen mvh Tina

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...