tirsdag den 31. juli 2012

Tilføj en fane - ny brugerflade - og opdateret 2015

Så har jeg lige øvet mig lidt på den nye brugerflade og fundet ud af hvordan man får en ny fane i toppen af bloggen.


Obs - på en fane kan du ikke lave "indlæg" - på en fane laver man en fortløbende beskrivelse/tekst og indsætter billeder. Man må lave skillestreger efter behag - jeg bruger som regel 15 tankestreger / 3 nuller /15 tankestreger :
--------------- 0 0 0 ----------------

Hvis du vil lave en selvstændig række indlæg, så må du lave en ny blog sideløbende - f.eks har Signes Vals og H(e)aven en blog med alle havens planter. Så har de et gadget/billed på bloggen som man kan klikke på og komme direkte over på den anden blog.

God fornøjelse


Start med at gå på betjeningspanelet og klik på bloggens navn - herunder klikker jeg på min blog "blog hjælp"



Gå til menuen i venstre side og vælg "Sider"


Klik på feltet "Ny side" og vælg "tom side"


Skriv en overskrift og klik på det orange felt "Udgiv"
Lav det antal sider/faner du vil have.


Update okt 2015:


 Klik på Layout

vælg Ny Gadget på Cross-Column

Find "Sider" i det vindue der dukker op og klik på "+"

scroll med og klik på gem i dette lille vindue
      

Klik på Layout og nu ser du din nye Cross-Column som hedder Sider

Se yderst til høre hvor der står Rediger og klik på den - så kommer dette billede herunder

klik på alle de faner/sider du allerede har oprettet og klik på Gem

Så skulle du være i i mål







7 kommentarer:

  1. Hej!
    Jeg er helt ny herinde og i gang med at designe min blog, og alle dine tips! LIGE det jeg har søgt efter, så tusind tak for at dele det med en nybegynder i dette medie :-)

    SvarSlet
  2. Overført kommentar fra gammel indlæg - Nina:
    Og så lige et tip, hvis man bruger den nye grænseflade. Man går ind på menuen "sider" i venstre side. Så kommer der blandt andet en rullemenu frem med titlen "Viser sider som". Hvis den er sat til: "vis ikke", så kan man bruge rigtig, rigtig, rigtig lang tid på at lede efter siderne :-) Man skal i stedet for vælge, hvordan man vil have dem vist.

    SvarSlet
  3. Hvordan gør man så, når man gerne vil have blogindlægget ind under en speciel side ??

    SvarSlet
  4. Se igen øverst i indlægget hvor jeg faktisk har svaret på det :o)
    - man kan kun lave indlæg på startsiden - på fanerne kan man ikke lave dagbogs-indlæg, men kun div tekst og billeder. Blogger systemet kan ikke tilbyde indlæg på faner, som man vist kan gøre det med WordPress blogs
    Et forslag: På din fane kan du skrive lidt tekst om indlægget og så linke til det - på den måde kan du "samle emner"

    SvarSlet
  5. Hejsa
    det ser ud som at muligheden ikke findes mere i blogger, er det rigtigt?
    Christina

    SvarSlet
  6. Jeg har lige kunnet tilføjet fane på en helt ny blog jeg har oprettet til ønskeliste for min søn - så det skulle stadig være muligt at lave faner også for dig
    hilsen Berit
    send evt en mail til mig på irishaven.berit@gmail.com - så skal jeg prøve at guide dig

    SvarSlet
  7. Hvis den er sat til: "vis ikke", så kan man bruge rigtig, rigtig, rigtig lang tid på at lede efter siderne :-) Man skal i stedet for vælge, hvordan man vil have dem vist.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...