mandag den 20. februar 2012

Link under billed/gadget





Her et eksempel på at linke til en konkurrence på HAVEFOLKET- men det kunne også være til "Danske Haveblogs" eller andre blogge / websider:

Åben siden med konkurrencen hos HAVEFOLKET



Højreklik på  det billed du vil have med over på din egen blog og vælg "gem som" og læg billed ned på din computers "skrivebord"

 

åben en ny fane i din browser og åben din egen blog - gå til:    Layout  - find feltet "Tilføj en Gadget" og klik der.



Vælg "Billede" i listen

 
 

 

Skriv i feltet Titel :  Deltag i konkurrrence 

I feltet Link  ...gå til Havefolkets webside og kopier til dette felt "http:// adressen" der står øverst til venstre på skærmen - se billed 2


 
Billed 2 - find http:// adressen


 
Nu skal du indsætte billed - vælg "fra din computer" og klik på "gennemse" og find billedet på dit "skrivebord"
 
 

HUSK TIL SIDST  :  klik på det orange felt "GEM"
 
Gå ud på din blog og se om alt ser o.k. ud med billed og overskrift og afprøv om den linker korrekt ved at klikke på billedet og se om du lander det rigtige sted / webside.


4 kommentarer:

  1. Superfin gennemgang! Præcis og udførlig.

    SvarSlet
  2. Kære Berit
    Er det her ambulancecentralen? ......

    ALlerførst vil jeg lige sige, wow, alt det du har lavet. Her skal jeg ind MANGE gange, kan jeg se. Og her skal vi da også linke til fra HAVEFOLKET, for vi får nu og da spørgsmål, som du besvarer (og med Havefolket som eksempe. TAK!!!) :)

    Hvis du kaster et blik på min blog så kan du se min mega skade. Lige nu leder jeg efter en eller anden form for fremtidig back up af blogger. Synes du har skrevet om det, men kan ikke finde det. Måske er det panikken og modløsheden, der tager mig.

    h.v.i.s. du nu har et elelr andet fif, så sig endelig til. Ellers vil jeg bare videregive dette lille tip: SLET INGENTING i din Picasa uden at back-uppe dine postede Fotos. (Er sikkert indlysende, men jeg troede, de lå i kopi i Blogger).
    Nå her og god 1. advendt;
    Marianne
    Med en frossen Helbredende have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Det må være indlægget fra marts du tænker på "Sikkerhedskopi af dig blog"
      Blogger har nemlig selv funktionen indbygget....man skal bare lige finde den og turde bruge den. Jeg øvede mig på min madblog.
      Mit Picasa billedarkiv sikkerhedskopierer jeg over på en USB-nøgle 30GB.

      Slet
  3. Et godt tip tak for det, men også farligt ved at man kopierer og bruger andres billeder - lidt formildende kunne det være at vælge "Kopier linkaddresse" så skal man ikke gemmer billedet på ens egen PC men henter det ind via linkadressen til ens side - I viste tilfælde vil Opretshaveren til billedet nok kun blive glad - men hvis du var erhvervsfotograf og så så dine f.eks blomsterbilleder dukke op på andres sider uden dit vidende og tilladelse, er det en helt anden ting der ofte har medført store erstatningsomkostninger, hvilket også er set ske for danske bloggere
    Jeg bruger andres billeder men er jeg det mindste i tvivl søger jeg en tilladelse og det har virket indtil nu
    Dette er skrevet for at ingen skal komme i klemme ved uheld

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...